Vztrajno odštevamo do prihoda prvega novega vlaka

Slovenske železnice so pri podjetju Stadler naročile 52 novih potniških vlakov, od tega 21 enonadstropnih in 10 dvonadstropnih električnih ter 21 enonadstropnih dizelskih vlakov. Podjetje Stadler ima svoje visokotehnološke tovarne na različnih lokacijah v Evropi. Tako bodo naročene dizelske vlake sestavljali na Poljskem, električne pa v njihovi tovarni v Belorusiji v Minsku.

Dizelska garnitura Flirt

Decembra opravljen prvi pregled – First Article Inspection

Ko je bil ob koncu leta sestavljen prvi dizelski vlak se je na Poljsko odpravila strokovna ekipa s Slovenskih železnic, da bi opravila prvi pregled oziroma First Article Inspection. Pri prvem pregledu se testira ključne komponente vlaka ter tudi  delovanje vlaka kot celote. Zaposleni s Slovenskih železnic so tako s proizvajalčevimi strokovnjaki pregledovali kolesa, podstavne vozičke, motorje, dele RDZ sistema, komponente ETCS sistema, skratka glavne dele vlaka. Ključni del prvega pregleda je ugotoviti ali so proizvajalci različnih komponent upoštevali vse razpisne zahteve. Če bi v tej fazi odkrili morebitne pomanjkljivosti bi jih lahko odpravili preden bi bile komponente vgrajene v garniture. 

Na krožni progi med drugim testirali zaviranje, pospeške, bočne pospeške, potniški informacijski sistem in druge elemente, ki jih je določala razpisna dokumentacija.

Testiranje na krožni železniški progi pri Wroclawu

Prvemu pregledu ključnih komponent vlaka je sledilo testiranje vlaka na posebni krožni železniški progi v bližini poljskega mesta Wroclaw. Progo dolgo 7600 metrov najemajo proizvajalci železniških vozil za tipska testiranja. Pri prvem dizelskem vlaku namenjenem v Slovenijo so na krožni progi med drugim testirali zaviranje, pospeške, bočne pospeške, potniški informacijski sistem in druge elemente, ki jih je določala razpisna dokumentacija. Na tej progi bosta enako testirana tudi prva eno in dvonadstropna električna vlaka. Ko je testiranje opravljen železniško vozilo pridobi vsa dovoljenja in je homologirano.

Strokovna ekipa Slovenskih železnic, Filip Fele in Franci Rupar s SŽ-Potniški promet ter Boštjan Miklavčič s SŽ-VIT.

Testiranje v Sloveniji

Za uskladitev z nacionalno zakonodajo pa bo določena specifična testiranja kljub temu, da so testi v tujini opravljeni po določilih Evropske železniške Agencije – European Railway Agency, treba opraviti tudi v Sloveniji. Šele po tem bo lahko Javna agencija za železniški promet izdala obratovalno dovoljenje in bo mogoče z vozilom prevažati tudi potnike.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s